Dr. Oehman..

..sounds kinda nice! :D

Tjaa vad ska man säga om de här senaste dagarna? En sak är då säker.. lördag den 23e oktober 2010 kl 18.15 ändrades mit liv sjuuuukt drastiskt. Vi var hemma hos mig Ida och jag. Hade just kommit hem från city och det ökända och fruktade högskoleprovet.. Känslan efter HP var väl som vanligt - varken eller - ingen idé att ha någon känsla eftersom det inte säger ett dugg då man lika gärna kan ha alla fel :P

Men iaf så hade jag med mig mitt gula svarspappern hem så direkt när vi kom innanför dörren satte jag mig vid datorn och klickade mig in på studera. Jag visste att jag behövde höja mig minst 12 poäng för att nå upp till 1,4 som var förra årets krav att tillsammans med betyg komma in på två av lärosätena. 12 poäng - å det kändes rätt hårt. Hade dagen innan gjort ett övningsprov där jag höjde mig exakt 12 poäng, så jag visste att jag kunde, men att det helt klart skulle bli tufft..

Började rätta, NOG delen.. 16 poäng. Helt okej, som förväntat. Hade ändå höjt mig men nån poäng från förra gången. ELF-delen min största motståndare.. hade 10 poäng förra gången. Men vad nu? 16 poäng!! Wihoo :D

ORD-delen - jisses.. glad om jag skulle få kring 20 eftersom det är där jag legat på alla övningsproven med nått enstaka undantag då jag fick 28 :P Satte igång med rättningen av orden iaf.. rätt, rätt, rätt, rätt, va fan?? rätt, rätt, alla rätt hitills?, ahh fel, rätt, rätt... OMG 32 rätt av 40!!! Höjde mig 10 poäng från i våras - på bara ORD-delen :O Detta är inte saaant...

Rättningen fortsatte.. DTK - förra gången 10 poäng. Nu: 16! :O DTK är en av de delarna som jag övat mig mest på (den och matten) å det gav verkligen resultat - som ni ser..

Sista delen LÄS: ALLA RÄTT!! :D

Totalt höjde jag mig 30 poäng från förra gången då jag alltså skrev 1.1.
30 poäng innebär en höjning till 1,7 enligt förra årets nomeringstabell och 1,8 år 2008 och 5 år bakåt! Vilket alltså innebär att jag har förbättrat mig från 1.1 till antingen 1.7 eller 1.8!!!

Detta gör att jag nästintill helt säkert kommer att komma in på läkarlinjen till våren. Vilket är för mig en dröm som går i uppfyllelse. Så som jag har kämpat, misslyckats, brytit ihop, kommit igen och så kämpat lite till.. Nu äntligen är det min tur och ingen i hela världen kan säga att jag inte förtjänar det. Faktiskt.

Kom ihåg alla ni som kämpar där ute, ge INTE upp! Vill man något tillräckligt mycket så kommer det, förr eller senare att gå. Det kan jag verkligen intyga.

Per aspera ad astra - genom svårigheter, mot stjärnorna!

Lånad från: http://cdn.physorg.com/newman/gfx/news/hires/2009/light.jpg

Kommentarer
Postat av: Mamma

Min lilla STORA Jenny... Jag är sååå otroligt glad för din skull!!!! JAG om nån vet hur mycket du har kämpat... för jag har sett det med egna ögon!

Jag är så stolt och glad över att du verkligen ALDRIG gett upp... utan bara kämpat vidare!

JAG har aldrig tvivlat en sekund på att du tids nog skulle fixa detta... förr eller senare... för jag känner dig... ;)

Du kommer att bli en jättebra doktor min älskling!!!

♥♥♥ Love U ♥♥♥

2010-10-25 @ 21:20:03
Postat av: Rebecca

Åh vad härligt Jenny, det är du värd och du är expemplet på att man aldrig ska ge upp, kör hårt!:)

Kram:)

2010-10-25 @ 22:00:10
Postat av: Jenny

2010-10-25 @ 23:37:46
URL: http://jennyoehman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack, båda två! Förstååå hur kul det känns ;D Hoppas att allt går bra nere i Götet Beckis ;)

2010-10-25 @ 23:38:36
URL: http://jennyoehman.blogg.se/
Postat av: Moster M

ÅÅÅ gulle dig... vi visste att du skulle klara det. Du är en riktig fighter.

Du kommer bli en superbra doktor. Du är målmedveten, tålmodig, ambitiös och vetgirig.

Det har du nytta av i framtiden.

Grattis miljoner gånger...

Lycka till och självklart hoppas vi ju att du kommer lite närmare och läser...kanske umeå????

Stora kramar från Moster M

2010-10-26 @ 10:18:34
Postat av: Ellen

Jag får gåshud när jag läser det här, igen.... Du är verkligen värd det här! NJUT! :):)

2010-10-26 @ 15:25:59
Postat av: Bia

Klart du kom in!, du är ju bäst ;D <3

2010-10-27 @ 18:01:52
Postat av: Jennie

Å va glad jag är för din skull Jenny. Du är sååå värd att komma in nu.

Hoppas jag får följa dig på din långa men spännande väg mot läkare. Ska bli jättekul. Och perfekt, nu kan jag ju fortfarande fråga dig allt jag undrar över, för nu kommer du ju bara bli ÄNNU smartare, om det nu är möjligt. :)

Stor kram på dig tjejen, bra jobbat. Så stolt över dig.

2010-10-28 @ 21:56:43
URL: http://blurpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0