Marängsmask :)

Sitter och dricker en kopp varm choklad - fruktansvärt gott må jag säga!
Idag har jag varit en riktig hemmafru. Hade inge jobb inplanerat så passade på att sova ut lite. Klev sedan upp vid 10 å satte direkt igång att baka! Hade ju lovat att bjuda brudarna i laget på fika nu när jag fyllde år men eftersom jag inte var på träningen den 21a å sen den 24e var den ju inställd så fick det bli idag!

Jimmie klarade ju även resttentan i Luleå tidigare i veckan så han hade beställt en tårta att ha med till jobbet imorn. Så jag satte iaf ingång att baka en smarring marängtårta innehållandes sockerkaks/marängbotten, grädde, kolasås/smörkräm och jordgubbar :) Kan lova att den var smarrig då hela tårtan slukades av Åkersbergas damlag inklusive tränare - underbart! :D

Sista träningen ute idag, å nu är det 3 veckors uppehåll som gäller innan vi drar igång igen v 46 med en uteträning och en inneträning i veckan :) Är anmälda till 2 inomhuscuper i december också så det ska bli superkul! Den sista är den 19e så förhoppningsvis kan jag vara med på den (om man bli uttagen dvs) innan jag flyttar norrut den 20e? Vi får se.. Men ja - så är det. Jag kommer iaf att lämna Åkersberga för Umeå om jag kommer in på läkarlinjen (vilket är till 99% säkert). Planen är då att flytta hem den 20e eller 21a dec, fira jul hemma och sedan åka till Umeå i början på januari :) Sååå pepp!!

Hemmafru var det ja.. har inte bara bakat utan även lagat mat lagom till karln kom hem. Spagetthi och köttfärssås blev det idag. Å slutligen har jag städat HEELA lägenheten lagom till mina babes kommer i helgen :D Å sen kommer ju även Jimmies syster och hälsar på samtidigt. Kommer verkligen bli FULLT hus därmed, tur att jag var och köpte madrasser tidigare i veckan :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0