Matblogg

Hihi känner att detta får bli något av en matblogg denna vecka! Har lagat gulaschsoppa hela eftermiddagen, började redan kl 15 för att köttet (högrev) skulle hinna puttra sig mört och fint :) Och jag säger då det - OJ VAD GOTT DET BLEV ! :) Ändrade lite i receptet dock, skulle egentligen vara kalla morotsstavar på sidan men jag tycker inte om råa morötter. Känns ju som att man får tugga och tugga ;P så jag hackade upp dem och slängde i dem i soppan med. Blev superduper gott! Sen fick man med nått Shweiziskt bröd som verkligen blev pricken över i:et.

Himla roligt med nya recept och idéer som ger inspiration att laga annan mat än vad man själv är van vid. Å anledningen till att man inte varierar sig så mkt är ju just för att man oftast lagar mat på de varor man har hemma, det är ju knappast så att man går till affären för att handla dessa "speciella" ingredienser som man ofta behöver till lite annan mat. Och hur bra passar det inte då att få det hemlevererat till dörren? Jag menar, hur ofta skulle jag själv komma på att köpa typ selleri när jag går på Ica? Eller aubergin? Jag menar, hur ska man integrera det med korv och makaroner, spaghetti och köttfärssås eller kyckling och ris?? Nä detta recept blir definitivt ett recept att skriva upp och spara i min fina rosa receptbok!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad god den soppan ser ut!!! :b Kanske ett recept du kan ta med och laga när du kommer hem och pluggar...

2010-10-21 @ 19:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0