Solrunda

Gäääsp! Hade stora planer om att kliva upp när Jimmie skulle till jobbet kl 6 imorse, dock somnade jag såklart om och missade mysfrukosten :( Klev iaf upp kl 7, juste när Jimmsan gick, drog på min löpartightsen och begav mig ut i motionsspåret som går här alldeles utanför.

Området heter Hacksta friluftsområde och har två motionsspår, ett 2,5 km och ett 5 km. Sen finns det även rast/grillplatser längs vägen och en frisbeegolfbana =) Man kan även gå upp på hackstaberget vars motionsspåren går runt och se ut över omgivningen.

Sprang iaf 5km-spåret och det var hur fint som helst. En salig blandning av barkbana, skogsstigar, lite grusväg och klipphällar. Dock var det sjuuuukt backigt! (mkt värre än Gunde Svan-spåret, Malin!) Nästa gång ska jag ta med kameran och ta lite bilder och så ska jag även räkna hur många backar det var, för hela spåret gick i princip ut på att springa växelvis uppför och nerför :P

Igår klickade jag hem nya gardiner till vardagsrummet, de kommer nästa vecka. Lägger upp bild när de är på plats!

Sedan besökte jag och Jimmie sporthallen igår, spelade lite badminton och kollade konståkning (nostalgi!!). Verkar som att Åkersberga är en riktig idrottsort då de var full aktivitet i sporthallen igårkväll. Både konståkning, hockey, innebandy och andra aktiviteter i de olika hallarna. Plus att det jämt springer/går folk här utanför. Det gillas helt klart - passar oss perfekt! :)

Nu internetföreläsning om munhälsa... mysigt.....

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Malle

Men Jenny jag var ute och jogga kl.07.30 nästan som att vi var tsm;) haha Shit, den banan kan inte vart nådig! Så när jag kommer och hälsar på så får jag sova i en bananlåda sen ska du döda mig i en "värre än gunde" bana, UNDERBART :D haha PUSS

2010-09-01 @ 21:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0