VINST!!!

Debut med ÅKB mot Täby tidigare idag alltså. Ett riktigt derby plus att Täby har/hade(?) chansen till serieseger. Startade på yttermittfältet/ytterforwarden (startade med en 4-5-1 uppställning) och det kändes riktig bra de första 15-20 min. Sedan fick jag kliva in på innermittfältet där jag kanske inte riktigt hittade positionen och när debutadrenalinet lagt sig lite började det faktiskt kännas lite jobbigt :p Kändes således att jag inte spelat match på ca 1,5 månad i och med flytten å överskrivningarna osv.. Klarade iaf halvleken ut och i paus stod det 2-1 till oss. Då hade vi gjort första målet redan efter 10 min!

Ut i paus och vila iaf, gjorde lite förändringar och gjorde om till en 4-4-2-uppställning. Lira (som jag kallas här nere då det finns en annan Jenny i laget :P) och Lina på topp, kändes mycket bättre och vi skapade ändå en hel del. Jag skarvade och Lina sprang ;) ÅBK utökade till 3-1 en bit in i andra, men så fick Täby ett extremt tveksamt mål på en hörna som INTE var inne (jag stod 2m ifrån och såg hur Ohlsson räddade på mållinjen). 3-2 iaf och det blev lite nervöst. Men så ryckte vi upp oss och spikade igen matchen i och med Sofies 4-2 mål.

En gedigen laginsats där alla verkligen kämpade ända in i kaklet gjorde att vi kunde plocka 3 pinnar och ev. snuva Täby på seriesegern. Jag säger bara: GÖTT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0